Kisah Si Hujan

Kisahnya bermula ................

Aku pergi ke kelas seperti biasa, tapi ketika itu aku di takdirkan untuk berjumpa dengan si dia yang telah aku gelarkan si hujan. Ada sebabnya aku memanggil si dia dengan nama sebegitu .
Pada hari itu, rakan sekelasku tidak hadir ke kelas, jadi aku menunggang motor aku sendirian.
Ketika itu hubungan kami semkin akrab kerna si dia ingin balik ke apartment untuk mengambil bag duit yang katanya tertinggal di rumah dan mungkin rezeki aku kerna apartment kami sama dan cuma blok saja yang berbeza.
Pada awalnya aku menganggap si dia kawan, tetapi cara layanan si dia tersangatlah baik dan aku sangat tertarik dengan kesopanan dia dan cara dia.
Pernah sekali kami berbual dan si hujan menumbuk muka aku dengan pernuh kelembutan. Aku sangat percaya bahawa si hujan ini amat sempurna dan pandai menjaga hati semua orang.
Selepas itu kami pergi sarapan di terminal, pada masa itulah aku mula mengenali si dia dengan lebih mendalam. Aku mula tertarik dengan si dia . DAN DAN aku mula jatuh hati padanya tetapi si dia tidak menyukai golongan seperti aku. Dengan ikhlasnya aku menerima jawapan itu walaupun sakit tetapi apalagi yang mampu aku lakukan ?
Sehingga kini kami rapat tetapi agak berbeza sedikit tidak sama seperti dahulu kerna aku sangat cemburu semenjak aku tahu ada seseorang suka dia. hmmmmm. Itu pun secari tidak sengaja aku tahu bahawa ada seseorang suka pada si dia .
Housemate aku kenal dia since dia join a netball team. Move as a team. tapi entah la , aku taktahu nak cakap macam mana sebab aku takut kehilangan si dia tapi aku harus melangkah pergi sejauh jauhnya.
Rakan serumahku merahsiakan infomasi tetntang seseorang yang meminati si dia dan aku sangat sedih kerna aku ingin sekali mengetahui siapakah sang putera yang bakal membahagiakan si hujan ini. Tidak mengapalah , aku percaya bahawa Allah sedang merancang sesuatu yang mampu membuat si hujan tersenyum kerna si hujan ini tersangatlah susah untuk jatuh hati pada lelaki.



>>>>cerita pendek & rekaan semata-mata